Fogyasszon egészséges gyümölcsöket és zöldségeket egész évben, különösen a téli hónapokban! Nem csak a teste egészségét segítenek fenntartani, de a friss íz világukkal a szellemi jólétet is támogatják. Sok gyümölcsnek és zöldségnek nagyon erős íze van; ezeket kombinálja más ízekkel, hogy finom és népszerű ételeket varázsoljon belőlük!

Sok olyan étel van, amely tápanyaggal látja el szervezetünket, így elősegíti a jólétet és az egészséget. Ez nagyon fontos a téli hónapok alatt, amikor annyi betegség kering az emberek között. A mai világban hatalmas előnyt jelent, ha friss gyümölcsöket és zöldségeket fogyaszt, még a tél közepén is. Friss gyümölcsök és zöldségek egész évben beszerezhetők, és mivel tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal és más hasznos összetevőkkel, a segítségükkel télen is egészséges maradhat. A gyümölcsök és zöldségek minden egészséges étrend elengedhetetlen részét képezik.

Több növény véd a rák, a szívbetegségek és más súlyos betegségek ellen!

 kep0

 

Bimbós kel

Varázsolja finommá a rákellenes hatású bimbós kelt: vegye le a külső leveleit és pörkölje meg őket a sütőben 220 °C fokon egy sütőlapon, kevés olívaolajjal és tengeri sóval!

 

Póréhagyma

A póréhagyma íze hasonlít a vöröshagymáéra, ezért remek hozzávalója lehet a krumplilevesnek, rizses ételeknek, salátáknak és más fogásoknak, amelyekbe vöröshagymát szoktak tenni. A póréhagyma finom és tele van antioxidánsokkal.

 2Cékla

Csavarja a vitaminokban gazdag céklát fóliába és süsse egy óráig 180 fokon! Vágja kockára és adja zöld salátához némi kecskesajttal és pár csepp dióolajjal!

 

 

Leveles kel

A leveles kel rengeteg vasat tartalmaz, de nagyon keserű. Süsse meg hirtelen olívaolajon, fokhagymával és balzsamecettel! Dobjon hozzá fenyőmagot, és egy ízletes kiegészítő fogást kap! Ha citromos vizet iszik hozzá, akkor a leveles kelben lévő vas átalakul két vegyértékű vassá, amit a szervezet már képes hasznosítani.

 Gránátalma

A gyulladáscsökkentő hatású gránátalma kesernyés íze kiváló hozzávalóvá teszi ezt a gyümölcsöt a reggeli zabkásába vagy gabonapehelybe keverve; jó érzés elropogtatni a finom, kocsonyás magvakat. Vitamin bomba.

 kivi-agaciKivi

A kiviben sok C-vitamin van, ezért növeli a védelmet rengeteg betegséggel szemben. Keverjen néhány kivit spenótsalátába, hogy egy fogásban kombinálja az immunerősítő zöldségek és növények hatását! (tejjel, joghurttal, kefirrel soha ne keverje, mert keserű lesz az íze!)

 

Datolyaszilva

A datolyaszilvában olyan anyagok találhatók, amelyek a cukorbetegség által okozott sérüléseket gyógyítják a sejtekben. Tálalja ezt az apró, narancsszerű gyümölcsöt pármai sonkával és friss mozzarellával! Karotinokban is kiemelkedően gazdag, amik az A vitamin elő-anyagai. Télen a nyálkahártyák könnyen kiszáradnak, és jól tudjuk a nyálkahártyák védő vitaminja az A vitamin.

Guava

A guavában sok található a likopin nevű antioxidánsból, amely segít a koszorúér-betegségek megelőzésében. Adjon nyers guavát fügéhez és kék sajthoz egy szíverősítő fogás elkészítéséhez, amelyet reggeliként vagy nasiként is fogyaszthat!

PomeloPomelo

Használjon pomelót szorbetek vagy fagyasztott joghurtok kiegészítőjeként! Ez a gyümölcs megakadályozza a ráksejtek szaporodását a magas antioxidáns tartalmának – a flavonoidoknak – köszönhetően.

 

Forrás: https://drtihanyi.com/egeszseges-eletmod/egeszseges-taplalkozas/kilenc-egeszseges-etel-a-teli-menuhoz?fsc=4